Przygotowania do spływu cz. 2

11 czerwca przedstawiciele Klubu Turystów Wodnych w Chełmnie (Lech Bolt, Stanisław Drozd, Stanisław Konowalik, Jan Szpil) prowadzili przygotowania do spływów w terenie.

ico

Około godziny 11.00 wraz z gospodarzem Stanicy Wodnej „Zacisze” (Henryk Jeziorski) byliśmy w zamku golubskim, gdzie czekał na nas Pan Piotr Kwiatkowski (syn wieloletniego Kasztelana – Zygmunt Kwiatkowski) spotkaliśmy się by wspólnie zaplanować jeden z dwóch dni pobytu w miejscowości Golub-Dobrzyń w czasie MSK. Ustalono m. in. że zamek zostanie udostępniony do zwiedzania wraz z przewodnikiem w języku polskim lub niemieckim bezpłatnie.

DSC_5885 DSC_5886 DSC_5888 DSC_5891 DSC_5892 DSC_5895 DSC_5899 DSC_5903

Tuż przed godziną 12.00 Komitet Organizacyjny przyjechaliśmy do miejscowości Kępa (niedaleko miejscowości Młyniec) na lustrację miejsca na potencjalny koniec spływu w dniu 22 czerwca. Do tej pory korzystaliśmy z uprzejmości gospodarza łąki przy moście w miejscowości Młyniec Drugi. Co prawda nowe miejsce widzieliśmy już wcześniej od strony rzeki jednak nie bardzo wiedzieliśmy jak na nie dotrzeć od strony lądu. Drogę wskazał nam Henryk Jeziorski oraz zdjęcia satelitarne. Wszyscy jednogłośnie opowiedzieli się za tym, aby jak szybciej wprowadzić tą lokalizację do szlaku OSKSSP. W związku z tym zaplanowany na 20 – 22 czerwca spływ będziemy kończyć właśnie przy tym polu biwakowym. Na tej decyzji skorzystają zarówno uczestnicy jak i organizatorzy (o wiele wygodniejsze zejście na ląd, już nie będzie trzeba „wspinać się” na górę z kajakiem, bez problemowy transport zarówno uczestników jak i kajaków – bliskość postoju pojazdów obsługi spływu).

DSC_5905 DSC_5906 DSC_5908 DSC_5910

Około godziny 12.30 zatrzymaliśmy się przy przedszkolu w miejscowości Elgiszewo (w gminie Ciechocin). Zaskoczeni przeobrażeniami dobrze znanego nam miejsca podpatrywaliśmy pracowników, lecz z ciekawości musieliśmy podejść bliżej. Miejsce zyskuje nie tylko na wyglądzie i atrakcyjności, ale również eleganckiej prostocie i funkcjonalności co idealnie prezentują poniższe zdjęcia…

DSC_5913 DSC_5914 DSC_5917 DSC_5918 DSC_5919 DSC_5920 DSC_5921 DSC_5922 DSC_5924 DSC_5925 DSC_5928 DSC_5929

Tuż przed 14.00 przyjechaliśmy do Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu gdzie czekała na nas Agnieszka Komorowska (Współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami działającymi w zakresie popularyzacji krajoznawstwa i turystyki). Podczas tej krótkiej wizyty otrzymaliśmy puchar Marszałka Województwa (dla uczestników MSK) oraz pakiet materiałów promujących nasze piękne Województwo.

DSC_5930 DSC_5932 DSC_5933 DSC_5936

Kwadrans po 14-tej byliśmy już u Wiceprezesa Zarządu Głównego PTTK i Prezesa Oddziału Miejskiego PTTK im. Mariana Sydowa w Toruniu. Wieloletni nasz przyjaciel Henryk Miłoszewski zapewnił nas, że podobnie jak w latach ubiegłych możemy liczyć na m. in. zwiedzanie Torunia z przewodnikiem w kilku językach, miejsce postojowe z sanitariatami.

DSC_5940 DSC_5941 DSC_5942 DSC_5946

Już w następnym tygodniu kolejny ważny wyjazd organizacyjny, pokarzemy coś co nie jednego z uczestników może zaskoczyć, będzie jednak poprzedzony bardzo miłym dla KTW Chełmno wydarzeniem, ale o tym później.

zdjęcia: Jan Szpil

Ten wpis został opublikowany w kategorii 11 Ogólnopolski Spływ Kajakowy Stow. Saperów Polskich, 54 Międzynarodowy Spływ Kajakowy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.